教員紹介

クロスビ アダムCrosby Adam
准教授
crosby★kobe-ccn.ac.jp
※「★」を「@」に変えてください。
※「★」を「@」に変えてください。
人間科学領域言語科学分野
メッセージ
English is a skill that can open doors to your career
活動紹介
Motivation and English language learning
教育・研究テーマ
Motivation and English
学位
教育博士 University of New England, 2024
主な略歴
東洋医療専門学校 (2002-2007)
立命館大学・関西外大 (株)SEICO所属講師 (2007-2011)
近畿大学経営学部 (2014-2019)
立命館大学・関西外大 (株)SEICO所属講師 (2007-2011)
近畿大学経営学部 (2014-2019)
最近の主な研究・論文
●論文
- The motivation of Japanese University Students to Speak English
●著書
- Utilizing Students to Motivate Other Students: Methods to Use and Retain Vocabulary 関西外国語大学高等教育研究論集第3号 2013年
- An Effective Way to Summarize Challenging Articles 近畿大学教養 外国語教育センター紀要第5巻第2号 2014年
- Why Japan Must Adopt the Endonormative Model Hawaii TESOL Volume 24, Issue 1. 2014年
- The Crisis Facing the Private Japanese University Industry近畿大学教養 外国語教育センター紀要第7巻第1号2016年
- Reading as an Educational Tool: MReader and Extensive Reading. Hawaii TESOL Volume 28, Issue 2. 2019年
- The Native-Speaker Model in Japan: Failure, Success, or Cultural Manipulation? Journal on English Language Teaching, Volume 9 Issue 4, 1-4, 2019年
- Assessing Students’ Understanding of Language Goals and Needs. Osaka JALT Journal, Volume 7, 99-109, 2020年 (Co-author).
- Cultural Considerations and Teaching Strategies in English Language Classrooms. English Australia Journal, Volume 38 Number 2, 40-43、2020年
- Nursing Students’ Usage of Translation Software for English Writing Assignments. Nursing English Nexus, Vol 7, Number 1, 15-18、2023年
- The complexity of silence in Japanese classrooms: Teachers’ perspectives、Journal of Silence Studies in Education, Volume 4, Number 1, 13-23、2024年
- Revisiting the Foreign Language Classroom Anxiety Scale、 International Journal of English Language, Education and Literature、Vol 4, Issue 1, 29-34、2025年
- Fostering Engagement Through Imagined Identities: Exploring the Role of Aspirational Goals in Japanese University Students’ Participation in English Language Classrooms, International Journal of Language, Linguistics, Literature and Culture 4(1) 95-103 2025年2月
- MReader and Extensive Reading: An Overview of Research and Practice. International Journal of Teaching, Learning and Education, Volume 4, Issue 2, 20-23, 2025年3月
- Foreign Language Anxiety in the Classroom: A Comprehensive Exploration Journal on English Language Teaching, Volume 15, Issue 2, 1-6, 2025年6月
●学会発表
- Venn Diagrams in the Classroom For Junior College Students 関西外国語大学 第2関西外大 「授業実践研究フォーラム」2013年
- Methods to Use and Retain Vocabulary 関西外国語大学第3関西外大「授業実践研究フォーラム」2014年
- どこが違う?西洋と日本の言語文化神戸研究学園都市大学交流推進協議会2021年7月31日
- 「効果的なリスニング・ストラテジー」神戸市看護大学公開講座 2021年8月7日
- Using Free Online Technology to Improve English Ability: Extensive Reading through MReader to Encourage Autonomous Learning JALT CALL 2022年6月18日
- 「コミュニケーション英語」神戸市看護大学公開講座 2023年8月5日
- Silence in English Classes: Differing Perceptions Between Western and Japanese Teachers 6th JANET Conference 2024年6月9日
- Comfortable Care that can be Provided at Disaster Sites: Possibility of Thermal Cloth Contributing to the Recovery Process of Disaster Victims、Kaya Higuchi, Akira Futatsugi, Kuniyasu Kamiya, Adam Crosby, Takako Uchiyama, The 8th International Research Conference of World Society of Disaster Nursing, Kobe City College of Nursing 2024年11月30日
- Japanese University Students’ Silence and Participation in English Language Classrooms, Asian Conference for Innovation in Education (ACIE 2025) 2025年3月3日
- Perfectionism and Silence: Cultural and Emotional Barriers to English Language Learning in Japanese University Students. Visionary Insights in Teaching and Learning (VITAL 2025)
research map
所属学会
- JEMUN日本英語模擬国連、JANET
学部授業
- コミュニケーション英語、・4年生研究演習ゼミ・上級コミュニケーション英語
- 海外看護学研修・文化間コミュニケーションスキル・スタートアップセミナー
大学院授業
- プレゼンテーション (大学院看護学研究科博士前期課程)
- 英語論文作成演習 (大学院看護学研究科博士後期課程)